Ja tekemistä vain riittää huippukuntoisessa laivassakin. Yksi monista projekteista on konehuoneen öljysäiliöiden ja -pöydän uusiminen. Nyt saatiin molemmat säiliöt irti (pöytä jo
edellisellä kerralla).
Nerokas varustaja keksi myös, että suuret tilaa vievät säiliöt kannattaa pienentää jotta niiden puhdistaminen olisi helmpopaa jatkossa. Rälläkkä siis soimaan ja säiliöt puoliksi. Puolittamisen jälkeen kone- ja silinteriöljylle on molemmille vähintää n. 40 litraa tilaa, joka riittää vähintään yhdeksi kesäksi. Samalla säiliöiden yläpuolelle vapautui tilaa, jonka käyttöä suunnitellaan myöhemmin.
Toinen projekti oli kanssa vastoin
Suomen Parhaan oppeja: "ei pidä ottaa sellaista irti, joka voi olla hankala saada takaisin". Päätimme kuitenkin tehdä väärin ja ottaa irti myös kattilan vasemman puolisen tulitorven suuluukku. Vaatimaton arvaus on, että viimeksi tämä on tehty sykysyllä 67 ja se näkyi myös pulttien kunnossa - herättää aina kysymyksiä harjoitetusta katsastustoiminnasta. Hellempien menetelmien jälkeen otimme rälläkän taas käteen ja 2/4 pultista piti katkasita tulitorven puolelta. Alla olevat kuvat kertovat enemmän. Lisäksi kuvista käy ilmi Horna-maalin hienous kun se maalataa suoraan ruosteen päälle. Pinta näyttää hyvälle, mutta irtoaa valtavina ruostelastuina irti.
Lisäksi vessa sai uudet pohjamaalin ja keulahytin uusinta etenee. Stay tuned.
|
"Uudet" säiliöt |
|
Laiva nopetuu, kun paino kevenee |
|
Keli suosi Hätinvirrassa |
|
Suuluukut irti |
|
Tulitorven suuluukun kannatin pultti |
|
Päällemaalauksen alta löytyy todellisuus |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti